Thursday, June 25, 2015

Buah hati kene sondol. sobsssssssssssss!

Bissmillahirahmanirrahim.

Assalamualaikum kalian semua. Semoga semua dalam keadaan sihat walafiat hendaknya.



Tarikh kejadian : 21hb Jun 2015.

 

Myvi saya beli Tahun 2013.
Alhamdulillah.
setakat langgar langgar kecik tu biasa la..
calar balar tu.. normal.

Dijadikan cerita,
Tarikh tu, myvi saya kene sondol dengan kete Myvi jgk.. tsk tsk.
Driver tu kata dia tertekan minyak.. (apedaaa)


Kemek sikit pun..
kemek jugak hati saya..
yang calar balar pun tak de duit nak cat balik atau nak wax balik.
T_T'


Patah bumper belakang..

Tapi
Masa kejadian tu, mujur Driver Myvi tu tak lari. hehe.
benti tepi, tengok tengok.. kereta dia pun kemek depan.
terus pegi bengkel kawan suami saya.. belek belek costing around rm300+
Driver tu bagi duit dan case close.

hehe.
at least, takdelahh terluka sangat hati ni. tapi tak tau la bila nak pegi betulkan nyaa. haaaaahahaha

Sekurangnya, orang bertanggungjawab dengan perbuatan dia.
Driver tu mintak maaf, dan bayar ganti rugi.
Kitorang pun takdela nak marah marah lagi. Ikutkan harga betul baiki tu nak dekat RM400
tapi sebab driver tu jujur dan rasa serba salah dia suami mintak RM300 je kat dia.

Pentingnya hidup ada agama ni.
Bersabar dengan ujian, mesti ada hikmah..

tapi myvi saya tetap dihati! takkan diganti.. inshaAllah. hehehe

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
© Nineteen Eight Seven 2012 | Blogger Template by Enny Law - Ngetik Dot Com - Nulis